adana haber - agrı haber - haber ajansı - akdag haber - akit tv haber - almanya haber - ana haber bülteni - news haber - ankara haber - arabistan haber - asayiş haber - spor haber - ataköy haber - avrupa gazetesi - avustralya haber - aybastı haber - azerbaycan haber - bağdat haber - bartın haber - başakşehir haber - basın bülten - batum haber - bayburt haber - beykent haber - bilişim haber - boomerang haber - çankırı haber - cnbc haber - cnn haber - dobra haber - doğuş gazetesi - dolunay haber - doruk haber - dünya haber merkezi - ermenistan haber - flash haber - fox haber - fox tv haber - fransa haber - gazete gündem - gaziantep haber - gaziantep haber - giresun haber - global bülten - gümüşhane haber - gümüşhane manşet/a> - gürcistan haber - haber28 haber - 365 haber - 365tv haber - haber60 haber - haber ajansı - haber aktif - best haber - birgün haber - objektif haber - haber özetleri - sizin haber - hakkari haber - hep haber - ığdır haber - ılgın haber - ingiltere haber - internet haber - iskenderun haber - istihbarat haber - kadının sesi haber - kanada haber - kanal24 haber - kanal7 haber - kanal a haber - kanal t haber - kapsam haber - karadeniz haber - karamürsel haber - kazakistan haber - kent haber - kıbrıs haber - kıbrıs tv haber - küçükçekmece haber - maçka haber - madtv haber - magazinpress haber - makedonia haber - malatya haber - megachannel haber - merkez ana haber - muş haber - olay tv haber - öncü haber - özbekistan haber - özgür haber - özlem haber - parti haber - pause haber - polis haber - samsun gazete haber - sandıklı haber - seçim haber - sendika haber - show haber - show tv haber - sivil haber - star tv haber - suriye haber - tatil haber - teşkilat haber - tokat gazete haber - trt1 haber - türkistan haber - tv5 haber - tvnet haber - ultra haber - ulusal bülten haber - ulusal kanal haber - vatan haber - uluslararası haber - yerel bülten haber - yeryüzü haber - zaman haber - adalet haber - adana gündem haber - alem haber - aliağa haber - amasya haber - anadolu manşet haber - ankara güncel haber - antalya haber - antep gazetesi haber - askeri haber - aydın haber - bağcılar haber - basın haber - beylikdüzü haber - beypazarı haber - beyşehir haber - bodrum haber - bomba haber - bozkır haber - cep haber - çeşme haber - denizli gündem haber - doğubeyazıt haber -elbistan haber - erzurum gündem haber - evrensel haber - evrim haber - gaziantep bülten haber - girişim haber - gölbaşı haber - 365 haber - 44 haber - 73 haber - 77 haber - aksiyon haber - arşiv haber - bir haber - channel haber - karadeniz haber - özet haber - port haber - sosyal haber - haber yazıyo - haber yelkeni - hemen haber - istanbul haber - istanbul son haber - kandıra haber - kars manşet haber - kayseri manşet haber - magazin tv haber - merzifon haber - nesil haber - news haber - onay haber - ordu manşet haber - şafak haber - samsun manşet haber - sarıyer haber - sarıyer son haber - sky haber - tarım haber - taşova haber - trabzon manşet haber - video haber - yükseliş haber - zafer haber - küre haber - haber - haber - anadolu haber - antakya haber - çarşamba haber - aksiyon haber - haber turu - ulusal haber - internet gazetesi haber - millet gazetesi haber" - moda haber -organik haber -smart haber -terme haber - zara haber
sponsor reklam
İmamoğlu’ndan ‘300 yeni otobüs’ tepkisi: İstanbullu, kendisini cezalandıranların biletini kesti
  • Show Haber
  • Genel
  • İmamoğlu’ndan ‘300 yeni otobüs’ tepkisi: İstanbullu, kendisini cezalandıranların biletini kesti
63 okunma

İmamoğlu’ndan ‘300 yeni otobüs’ tepkisi: İstanbullu, kendisini cezalandıranların biletini kesti

ABONE OL
2 Haziran 2024 03:12
İmamoğlu’ndan ‘300 yeni otobüs’ tepkisi: İstanbullu, kendisini cezalandıranların biletini kesti
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İETT Sultangazi Garajı’nın açılışını gerçekleştiren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, önceki görev süreleri döneminde 252 metrobüs ve 293 yeni otobüsü, zor ekonomik şartlar altında İstanbul’a kazandırdıklarını hatırlattı. İmamoğlu, “Biliyorsunuz; daha göreve gelir gelmez, bir 300 otobüsü daha farklı imkanlarla ya da daha uzun vadeli ödeme planlarıyla filomuza katma arzumuz olmuştu. Bugün itibariyle, 2021 yılında başvurduğumuz ve hala cevabı bile yazılmayan; ki o da olsa farklı fırsatlarla, uzun vadeli kredi imkanlarıyla, 300 otobüs daha alma imkanımız olabilirdi. Ama üzülerek ifade edeyim ki, dönem dönem bu tür engellemeleri, kendilerine siyasi manevra ya da siyasi bir hamle olarak gören yöneticilere diyorum ki; bundan vazgeçin. Halkımız, bu konuda cezalandıranı değil, cezalandırılanın farkında olduğunu gösterdi. Esasen bu imzanın atılmayarak, 300 yeni otobüsün alınmaması konusunda İstanbul halkının cezalandırıldığını görerek, sandıkta bileti kesti” dedi. 

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, İkitelli Garajı’ndan sonra en büyük hizmet alanı olacak İETT Sultangazi Garajı’nın açılışını gerçekleştirdi.

Ulaşımın İstanbul’un en önemli sorunlarından biri olduğunu kaydeden İmamoğlu, ”Bu sorunu, doğru ve akılcı, aynı zamanda sürdürülebilir ulaşım politikalarıyla çözüme kavuşturabiliriz. Geçtiğimiz 5 yılda bu konuda çok kıymetli adımlar attık. Ama İstanbul’un bu konuda atılacak çok adımı olduğunu da biliyoruz. Bu bakımdan hizmetlerimize, projelerimize ve temel atma törenlerimizle birlikte, açılış törenlerimizle yolumuza devam ediyoruz. Yaptığımız bütün bu olumlu adımlar gün geçtikçe, zaman ilerledikçe çok daha etkin bir biçimde hayatımıza pozitif şekilde yansıyacak” diye konuştu.

”İETT, GÜNDE TAM 5 MİLYON KİŞİYİ TAŞIYOR”

”2019-2023 yılları arasında ulaşım noktasında, yoğunluk ve trafikle ilgili endekslerde çok önemli bir seviyeye yükselmesi yaşadığımızı, uluslararası ölçüm kriter ve kurumlarının yaptığı ölçümlerde, ulaşım yoğunluğunda, ne yazık ki en ön sıralardayken, şimdi bu yoğunluğu ciddi anlamda hafifletmiş ve ciddi yol almış durumdayız, 34. sıraya kadar gerilemiş durumdayız” bilgisini paylaşan İmamoğlu, şunları söyledi: 

“Bu iyi bir şey. Tabii bu ivme devam etmeli. İyileşme, hızlanarak devam etmeli. Özellikle bu aktörlerimizin, yani ulaşıma katkı sunan aktörlerimizin başında da 153 yıllık İETT gelmekte. Şehrimizin her noktasında, sadece İETT, günde tam 5 milyon kişiyi taşıyor. 5 milyon insanımıza yolculuğunda, seyahatinde hizmet veriyor. Yani İETT’nin otobüsleri, günde 1 milyon 255 bin kilometre yol kat ederken, dünyanın etrafında da tam 32 kez tur atıyor. Tabii İETT’nin işletme büyüklüğü kadar, yeni yatırımları da çok önemli. Bu anlamda 252 tane metrobüs, 293 tane de otobüsü, bu zor dönemde birçok sıkıntıların yaşandığı 5 yıllık süreçte filomuza kattık. Biliyorsunuz; daha göreve gelir gelmez, bir 300 otobüsü daha farklı imkanlarla ya da daha uzun vadeli ödeme planlarıyla filomuza katma arzumuz olmuştu. Düşünün ki; o imkanların bile engellendiği ve 300 otobüsün, bugün itibariyle, 2021 yılında başvurduğumuz ve hala cevabı bile yazılmayan; ki o da olsa farklı fırsatlarla, uzun vadeli kredi imkanlarıyla, 300 otobüs daha alma imkanımız olabilirdi. Ama üzülerek ifade edeyim ki, dönem dönem bu tür engellemeleri, kendilerine siyasi manevra ya da siyasi bir hamle olarak gören yöneticilere diyorum ki; bundan vazgeçin. Halkımız, bu konuda cezalandıranı değil, cezalandırılanın farkında olduğunu gösterdi. Esasen bu imzanın atılmayarak, 300 yeni otobüsün alınmaması konusunda İstanbul halkının cezalandırıldığını görerek, sandıkta bileti kesti.”

“SİYASET HİZMET YARIŞIDIR”

Siyasetin hizmet yarışı olduğunu vurgulayan İmamoğlu, ”Siyaset, iş yapana engel olma alanı asla değildir. Bu yönüyle ama bu 300 otobüs ama diğer ulaşımla ilgili atmak istediğimiz her adımda, engel değil, bir işin önünü açmak hem kamu yöneticiliği sorumluluğudur hem de siyasi etik açısından da gereklidir. Bu anlamda umarım, özellikle 31 Mart seçimleri sonrasında bu huylarından vazgeçenler olur” dedi.

Kendi yönetim dönemlerinde İETT’nin birçok yeni ve önemli işlere imza attığına işaret eden İmamoğlu, ”Tüm özel halk otobüslerinin -ki o otobüslerin sivil toplum kuruluşları, yöneticileri, kooperatifleri, şirketlerinin yöneticileri de burada; onlara da bu hizmet yolculuğunda teşekkür ediyoruz, başarılar diliyoruz- hepsini İETT bünyesine alarak, bir hizmet standardı üretme konusunda büyük ve yoğun bir çaba gösterdik. Bugün artık halk otobüslerinin içerisinde, özellikle performanslarına dönük, biletle ilgili ya da hatla ilgili, yolcu sayısı değil de performanslarına dönük kilometre üzerinden ölçümle haklarını elde etmesi gibi, İstanbul’a ve İstanbulluya yakışır bir yöntemi hayata geçirdik” diye konuştu.  

”BUNLARIN HEPSİ DEVRİM GİBİ İŞLER”

Bunların hepsi devrim gibi işler” işler diyen İmamoğlu, şunları kaydetti:

”İETT bünyesinde, ilk kez kadın şoförler görev alıyorlar ve çok da başarılı işlerini yerine getiriyorlar. Bugün 155 kadına ulaştı İETT’de görev yapan otobüs şoförlerimiz. İETT genelinde kadın çalışan sayısı ise, yüzde 85 arttı. Kadın yönetici sayısı ise 3 kat arttı. İstanbul’da kapalı durak oranını, yüzde 35’ten yüzde 48’e çıkarttık. Yeni imalatlarımız devam ediyor. İlk kez, 39 ilçenin tamamında hizmet vermeye başladık. Bugün İstanbul’un tamamında, maksimum her 500 metrede İETT durağı olan bir kurumuz. Geçmişte ne yazık ki milyonlarca euroya satın alınan ve çürümeye terk edilen metrobüs alımlarının yerine, İETT bugün her adımda, her alanda titiz, teknolojik gelişmeleri takip eden, en doğru adımın atılmasına gayret eden bir anlayışla yolculuğuna devam ediyor.” 

”2 MİLYAR LİRA ÜZERİNDE DESTEKLER HALE GELMİŞ DURUMDAYIZ”

Toplu taşımacılığın, kurumsal ve bütçesel fedakarlıklar içerisinde devam ettirildiğinin altını çizen İmamoğlu, şöyle devam etti:

“Artan maliyetler, özellikle yolcu birim gelirinin, yani bilet fiyatlarının geçmişte ulaşım maliyetlerinin neredeyse yüzde 65’ini karşıladığı dönemlerden, bugün artık yüzde 30’lara kadar gerilemiş seviyededir. Ve biz artık kurum olarak, İBB olarak, ulaşımı ayda 2 milyar lira üzerinde destekler hale gelmiş durumdayız. Burada tabii çok artan maliyetler, vatandaşlarımızın geçim sıkıntısı ve özellikle hayat pahalılığı noktasında, kurum olarak bizlerin bu yükü vatandaşların sırtına bindirmemek, maksimum düzeyde, özellikle fiyatları aşağıda tutma gayretiyle toplu taşımada, özellikle otobüs taşımacılığında büyük bir sübvansiyonu karşılar hale geldik. Buna özellikle akaryakıt fiyatlarındaki artış, yedek parça ve diğer hizmetlerin çok yüksek artışlara ulaşması en büyük etken. Bakınız; birçok yerde söyledik: Araç alımında bir kısım vergilerden muaf olunması… Toplu taşıma, büyük şehirlerde çok büyük bir hizmettir. O bakımdan bazı vergilerden muaf olması, bazı noktalarda KDV’den ÖTV’ye muaf olması… Örneğin; akaryakıtta KDV’den muaf olmasının, İstanbul gibi büyük kentlerde gerçekten toplumsal yaşam açısından, hele hele bugünkü ekonomik kriz ortamında çok değerli bir adım olacağını, merkezi idareye defalarca dile getirdik. Ama bu noktada bir geri dönüş alamadık.”

”GÜLER YÜZ EKSİK OLMASIN”

“Bugün aslında ekonominin, insanlarımızın sırtına yüklediği o büyük yükün büyük bir bölümünü, yerel yönetimler üzerinden bizler üstleniyoruz ki, bu ekonomik sıkıntı, yüksek enflasyon, artan maliyetler, geçim sıkıntısı daha fazla vatandaşımızı üzmesin diye” ifadelerini kullanan İmamoğlu, sözlerini şöyle tamamladı:

“Bu kapsamda biz, bütün bunlara rağmen, işte bu yatırımları, yeni otobüs alımlarını yapmaya devam ediyoruz, devam edeceğiz. Göreceksiniz; önümüzdeki dönemde de İstanbul’da hem otobüs taşımacılığı noktasında hem metroların yeni imalatlarıyla ve aynı zamanda diğer ulaşım faaliyetlerimizle iyileştirilen bir süreci ve dönemi, bütün İstanbul’a yaşatmaya devam edeceğiz. Bütün İETT şoförlerimize, özellikle kaptanlarımıza, özellikle hem İETT hem halk otobüsü hizmeti veren şirketlerimizin şoförlerine, kaptanlarına bir tavsiyede bulunacağım. Diyeceğim ki; Allah güler yüzünüzü eksik etmesin. Vatandaşlarımıza kazasız, sıkıntısız, problemsiz bir meslek yaşamı diliyorum. Çünkü onlara, burada gördüğümüz o güzel hanımefendiler, anneler, kardeşler, güzel çocuklarımız, gençlerimiz, herkes emanet. Bu bağlamda bir nevi aileleri bazen dakikalarca, saatlerce yuvasına dönüşen o otobüslerde, onları teminat altında tutan bizim otobüslerimizin şoförleri. Mesleklerinin zor olduğunu biliyorum. Ama aynı zamanda asil bir meslektir. Böyle bir kentte, bir günde 5 milyon insana ev sahipliği yapmak… O bakımdan güler yüzünüz eksik olmayacak. Elbette otobüs kullanıyorsunuz, sağa-sola dönüp selam veremezsin. Ama hafif bir tebessümle, benim adıma müşterilerinizi, yani yolcularınızı karşılayın. Onlara güzel seyahatler sunun.”

“7,5 MİLYON LİRAYA YAKIN YAKIT TASARRUFU HEDEFLENİYOR”

İETT Genel Müdürü İrfan Demet’in konuşmasında verdiği bilgilere göre; yaklaşık 64 dönüm alana sahip Sultangazi Garajı, 400 otobüsün park etmesine olanak sağlıyor. Yaklaşık 180 milyon liraya mal olan garajda; 4 bin 590 metrekare kapalı alanda; 8 otobüsün aynı anda bakım – onarım hizmeti alabilmesini sağlayan servis alanı, kaporta birimi, boya ünitesi, 3 otobüsün aynı anda yıkanmasını sağlayan yıkama ünitesi ve akaryakıt istasyonu gibi, otobüslerin bakım-onarımları için bir dizi birim yer alıyor.

Sultangazi Garajı’nda kurulan geri dönüşüm sistemi sayesinde, araç yıkamalarında kullanılan suyun yaklaşık yüzde 85’inin de geri dönüşümü sağlanacak. Araç ve sefer planlamasında oluşturacağı esneklik ve parklanma alanı sayesinde, bir yılda, otobüslerin garaja gidip gelmesinden kaynaklı olarak da 7,5 milyon liraya yakın yakıt tasarrufu hedefleniyor. Yapımına 2023 yılı Mart ayında başlanan Sultangazi Garajı, 14 ay gibi kısa bir sürede tamamlandı. Sultangazi Garajı, İETT’nin 18. ve İkiltelli Garajı’ndan sonra en büyük garajı olarak hizmet verecek.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP
Full HD Film izlededektifkıbrıs escorthukuk forumeryaman escortankara escortDeneme Bonusu Veren Sitelertanıtım yazısıeryaman escortdeneme bonusukıbrıs escort bayanteneme vonusu weren siteler pornosuyerli pornoDeneme bonusu veren sitelergaziantep escortgaziantep escortmersin escortkayseri escortkayseri escort
deneme bonusu veren siteler genellikle platformda sunulan yeni oyunları keşfetmelerine yardımcı olur. Kullanıcılar, deneme bonusları sayesinde sürekli olarak güncellenen oyun kataloğunu inceleyebilir ve yeni favori oyunlarını bulabilirler.
Yasal bahis siteleri Türkiye'de Spor Toto Teşkilatı tarafından denetlenir. Bu siteler, güvenilir ve adil oyun sağlar. Yabancı bahis siteleri ise lisanslı olup, global çapta hizmet verir. Bahis siteleri, kullanıcıların spor etkinliklerine olan ilgisini artırır ve kazanç sağlar.
deneme bonusu
deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler deneme bonusu veren siteler