Ankara Tabip Odası, bakan değişimini değerlendirdi: ‘Bakan Koca’yı iyi bilmezdik’

Ankara Tabip Odası, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın koltuğunu Kemal Memişoğlu’na devretmesine ilişkin yazılı basın açıklaması yaptı. Odadan yapılan açıklamada şunlar kaydedildi:

“Fahrettin Koca dönemi, pek çok açıdan Türkiye sağlık sistemi açısından değişikliklere ve dönüşümlere sahne olmuştur. Sayın Koca, kendisinden önceki sağlık bakanlarının yaptığı gibi, Dünya Bankası tarafından hazırlanan Sağlıkta Dönüşüm Programının tüm bileşenlerini sürdürerek, kamusal sağlık sistemini özel sektör mantığında idare eden anlayışı takip etmiş, sağlık alanında neoliberal politika setlerini hayata geçirmiştir. Sayın Koca dönemini iyi anmak isterdik ancak gerek göreve geliş süreci, gerekse görev süresi boyunca sağlık sistemimizdeki yapısal sorunları çözmekten yana bir anlayış yerine, yeni sorunlara yol açan politikalarda ısrarcı olmuştur. Bu durum sadece Fahrettin Koca’nın şahsiyetiyle sınırlandırılamaz; kendisi, bir zincir hastane sahibi olarak, ulusal ve uluslararası sağlık sermayesinin temsilcisi olarak göreve getirilmiştir.”

Koca’nın Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminin ilk Sağlık Bakanı lduğu anımsatılan açıklamada “Sayın Koca, kamu politikalarını doğrudan patronların belirlediği ilk başkanlık kabinesinde görev almıştır. Türkiye’nin en büyük zincir hastanelerinden birinin yönetim kurulunda yer alan Sayın Koca, kamusal sağlık sisteminin dümenine geçirilmiştir. Ne yazık ki, gemi karaya oturmuştur” denildi.

‘NÜFUZUNU HASTANESİNE KULLANDI'

Açıklamada Koca’nın yanlış sağlık politikaları şöyle sıralandı:

‘TEDAVİ EDİCİ DEĞİL, KORUYUCU SAĞLIK'